Carola Bruinink: Catch. Zuid en Geel



Carola Bruinink ; Catch
foto: John Drop


CATCH is gemaakt als deel van een ' Gesamtkunstwerk’ van Textielkunst Nu waarbij de uitgangszin bij dit project was; ‘Een plek waar wij als groep bij elkaar komen met al onze ‘ervaringen en bagage’’ 

 

Deelnemers van Textielkunst Nu zijn in vier groepen verdeeld met daarbij behorend een windrichting en kleur. Mijn werk moest uitgevoerd worden binnen het thema ‘Zuid/Geel’. 

Mijn ervaringen, bagage en ontmoetingen hebben de vorm van ‘vissen’ aangenomen. 


Ik heb vissen gemaakt waarbij ik gebruik maakte van verschillende technieken. Zoals breien, vilten en naaien. Waarbij ik aansluitend nog enkele versieringen heb aangebracht. 


                                   

CATCH geeft een beeld weer van de veelzijdigheid in ‘ervaringen en bagage’.  
Tijdens zeer uiteenlopende periodes heb ik veel, heel diverse mensen ontmoet. Waarbij de één een indrukwekkende herinnering achterliet en de ander min of meer passant was. Waarbij de ene situatie stralender was dan de andere. En de ene situatie grootser dan de andere.  

Bagage en ervaringen opgedaan mét of door, dankzij of ondanks en ook vanwege. Compactheid valt hierbij samen met transparantie.  
Zonder deze vormen zoals boven beschreven zou mijn leven niet zijn wat het nu is. 

© CATCH by Carola Bruinink 
2021

 

Reacties