Nynke Dorenbos: Drie werken. West en Groen

 


Nynke Dorenbos ; Wild live
foto: John Drop


Nynke Dorenbos ; Wild life
foto: John Drop

Voor deze wandversiering  WILD LIFE ,maakte ik gebruik van paneelstoffen. De stof met de beer als achtergrond en de stof met het landschap in stroken ervoor. Zo lijkt het of de beer in het bos wandelt. (Dit heb ik vaak gezien in Canada )


Nynke Dorenbos ; In the forest
foto: John Drop

De massa aan dennenbomen in Canada is een machtig gezicht en maakt op mij altijd grote indruk. Het werk heet daarom In the Forest en is een ode dit prachtige land.

Eerst heb ik het landschap vaag ingekleurd. Daarna de dennenbomen in de doorstoptechniek erop aangebracht. Voor de presentatie heb ik gebruik gemaakt van een lijst met diepte. Die diepte heb ik versterkt door de dennenbomen op de lijst te plaatsen. 


Nynke Dorenbos ; Karretje
Foto: John Drop

Het karretje is volgehangen met souvenirs, reislabeltjes en twee koffers. De grootste koffer is in de vorm van een magic pillow. Van buiten een voorstelling met een hert. Pas bij het openvouwen wordt een mooi patchwork zichtbaar. Deze koffer is vastgezet met een riem die ooit door mijn moeder is gemaakt.
Het tweede koffertje is helemaal volgeplakt met stoffen stickers. 
Verder hangt er nog een flessenhouder, voor de waterfles, gepimpt met mini quiltjes.
Alles op het karretje, waarvan de wielen versierd zijn met band, en op weg naar het meeting point. 
Ik heb een hekel aan veel tillen.


Reacties