Ria Migchelsen; twee werken. Oost en Rood

        


Mijn reis begon met de keuze voor Rood. Een lap rood fluweel, overgebleven van een Sinterklaaspak dat mijn moeder ooit maakte, en een lap rode stof uit een Staphorster rok. Vervolgens ging mijn reis dus naar de Oost.
De fluwelen panelen bestaat uit 4 delen waarvan 2 in de film te zien zijn .
Het paneel met de baobab boom is een uitstapje naar Madagascar en het andere paneel in de film is gebaseerd op de zuil uit Leipzig (de palmenkapittelzuil) en bestaat uit herinneringen aan het huis waar ik nu woon. Het derde en vierde paneel zijn een reis naar Japan met bloeiende bloesem en de Lotus en een reis naar Turkije met tulpen en moskeeën. De 4 panelen moeten komen te hangen aan een ronde ring, zo vormen ze een zuil, een kolom, een merkteken in het landschap.

                 

Het tweede werk is een kolom bestaande uit 2 delen 
en aangezien ik nog steeds niet weet 
of ik deze moet stapelen tot 1 kolom is er een afgemaakt.

Ria Migchelsen ; Kolom
foto: Ria Migchelsen

Ria Migchelsen ; Kolom
foto: John Drop
Ria Migchelsen ; Kolom
foto: Ria Migchelsen

                

Reacties